• Почетна
  • Вести
  • Електронска комуникација државе са грађанима као законска обавеза

Вести

Електронска комуникација државе са грађанима као законска обавеза

ДАТУМ: 10.06.2010.

Министар за државну управу и локалну самоуправу у Влади Републике Србије Милан Марковић изјавио је да је усвајањем Предлога закона о измени и допуни Закона о државној управи по први пут као законска норма установљена електронска комуникација чији је циљ да грађанима уштеди новац и време. Марковић је на конференцији за новинаре одржаној након седнице Владе објаснио да овај закон сада изричито намеће државним органима као обавезу да, у складу са правилима о електронском пословању, грађанима електронским путем издају сва документа која су у поседу државе, као што су изводи из матичних књига, држављанства и слично, без обзира на град или општину у којој се та документа воде. На тај начин се у нашој земљи по први пут као законска норма установљава електронска комуникација, чији је циљ уштеда новца и времена грађанима, поновио је министар. Он је саопштио да је Влада на данашњој седници донела Закључак о враћању матичних књига (рођених, венчаних и умрлих) које су преузете ради преписивања сагласно Закону о државним матичним књигама, а које су биле у власништву цркава и верских заједница. Марковић је подсетио на то да је усвајање овог закључка уследило након договора о враћању свих матичних књига које је држава 1946. године узела од цркве и верских заједница због преписивања, који су недавно постигли председник Владе Мирко Цветковић и патријарх Иринеј. Међу тим матичним књигама, како је објаснио, има и оних из 18. и 19. века, а СПЦ и верске заједнице ће бити у обавези да их чувају у складу са Законом о културном благу. Влада је данас усвојила и Уредбу о канцеларијском пословању, која по први пут у нашој земљи омогућава да се захтеви Пореској управи шаљу електронским путем, указао је министар. Марковић је упутио апел свим обвезницима у Лесковцу, Нишу, Крагујевцу, Новом Саду и у општини Стари град у Београду да своје пореске пријаве доставе електронским путем, јер ће на тај начин уштедети време и новац. Такође, како је додао, тиме ће бити омогућено и праћење развоја ове апликације, као и резултата примене њених савремених решења у пракси. Министар је најавио да је планирано да до средине 2011. године сва комуникација са Пореском управом буде остваривана електронским путем. Према његовим речима, на основу новог закона о трговини, о коме ће се Влада изјаснити на наредној седници, тржишна инспекција за све уличне продавце и продавце ван продајног места прећи ће из републичке у локалну надлежност. У току је и обука комуналних полицајаца, тако да се може очекивати да након успостављања комуналне полиције и примене новог закона о трговини буде много више реда на улицама Београда и других градова и општина у Србији, закључио је Марковић.