700.000 евра за пројекте у области модернизације јавне управе
ДАТУМ: 25.01.2012. У име Владе Републике Србије, државни секретар Министарства за људска и мањинска права, државну управу и локалну самоуправу Душко Радаковић и представник Шведског института за јавну управу Алф Персон потписао је споразуме о реализацији седам пројеката у области модернизације јавне управе. Споразуме су потписали и представници државних органа који су добили средства.Реч је о пројектима изабранима за финансирање из средстава Пројектног фонда за институционални развој. Почетна средства обезбеђена за Пројектни фонд за период од 2011. до 2014. године износе око 700.000 евра, а обезбеђена су од стране Шведске агенције за међународну развојну сарадњу.
Кључни очекивани резултат пројеката који ће бити подржани средствима фонда је побољшање квалитета услуга које пружају државни органи грађанима и привреди.
"Пројекти треба да допринесу повећању ефикасности рада органа државне управе, поједностављивању процедура и смањењу трошкова администрације", рекао је државни секретар министарства Душко Радаковић и позвао и друге донаторе да подрже Фонд како би средства добио што већи броји државних органа финансирањем њихових пројеката који се односе на институционални развој у Србији.
У току прве три године спровођења Пројекта, предвиђено је да се организује шест позива за достављање пројектних предлога. Укупна вредност ових седам пројеката државних органа који су конкурисали по првом позиву износи 148.570,3 евра. За средства може аплицирати 28 државних органа који имају своје представнике у међуресорној радној групи за координацију спровођења Акционог плана реформе државне управе.
Споразумом који су Шведска и Република Србија крајем 2010. године потписале о спровођењу Пројекта „Подршка реформи државне управе у Србији 2010-2013", Влада Републике Србије и Шведска агенција за међународну развојну сарадњу (Сида) успоставиле су Пројектни фонд за институционални развој (ПРОФИД) из ког се обезбеђују средства за финансирање пројеката у области реформе државне управе.